شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون تحول اداری معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور:

‌فیتیله دورکاری بالاست و هرگز پایین نیامده

بزرگيان

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰:۰۰


معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از تشکیل 83 کارگروه ویژه دورکاری در دستگاه‌های دولتی خبر داد.

وایمکس نیوز - احمد بزرگیان در مورد اینکه آیا فیتیله دورکاری پایین کشیده شده است، گفت: ‌فیتیله دورکاری بالاست و هرگز پایین نیامده، بلکه به صورت پرحرارت ادامه دارد.

بسترهای لازم برای انجام دورکاری به روش الکترونیکی فراهم شده و تاکنون بیش از 10 گروه عمدتا از بخش خصوصی برای ایجاد زمینه آموزش و فراهم کردن بستر الکترونیکی دورکاری تشکیل شده‌ است که حاضرند در قالب دوره‌های مختلف به آموزش مدیران به روش دورکاری اقدام کنند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور افزود: 83 کارگروه ویژه دورکاری در دستگاه‌های اجرایی دولتی شکل گرفته که این کارگروه‌ها در برخی ادارات تا 80 درصد و در برخی بین 10 تا 20 درصد از پست‌های سازمانی را قابل انجام به وسیله دورکاری شناسایی کرده‌اند. بزرگیان افزود: بسترهای لازم برای انجام دورکاری به روش الکترونیکی فراهم شده و تاکنون بیش از 10 گروه عمدتا از بخش خصوصی برای ایجاد زمینه آموزش و فراهم کردن بستر الکترونیکی دورکاری تشکیل شده‌ است که حاضرند در قالب دوره‌های مختلف به آموزش مدیران به روش دورکاری اقدام کنند.

وی گفت: شرکت‌هایی از بخش خصوصی و جهاد دانشگاهی برای آموزش کارمندان به روش دورکاری بسترهای الکترونیکی این پروژه را فراهم و دوره‌های ویژه فناوری اطلاعات را برای کارمندان دورکار برگزار می‌کنند.

بزرگیان افزود: اگر فرهنگ‌سازی شود سال آینده حداقل 30 درصد امور به روش دورکاری انجام می‌شوند.

وی تاکید کرد: کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی آماده شده‌اند و مشاغل قابل انجام به روش دورکاری را در دستگاه‌ها شناسایی کرده‌اند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری تاکید کرد: پروژه دورکاری سال آینده به کمک مدیران آموزش یافته و کارکنان آموزش دیده در سراسر کشور اجرا می‌شود و حتی در تشکیلات سازمانی مشخص شده است، اگر فردی بخواهد برای مشاغل قابل انجام به روش دورکاری استخدام شود، از ابتدا این کارمند به شرط دورکاری استخدام شود که مقید به زمان و مکان نباشد. بزرگیان در پاسخ به این مطلب که قانون مدیریت خدمات کشوری و تاکید بر کارمزدی به جای ساعت‌مزدی و روزمزدی و ارتباط آن با دورکاری گفت:‌ روح حاکم بر قانون مدیریت خدمات کشوری روح نتیجه‌محوری است به جای اینکه فرآیند مداری باشد و به نحوه انجام کار توجه شود، بیشتر به نتایج کار معطوف است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری افزود‌: دولت در دورکاری در حقیقت به دنبال نتیجه کار کارمند دورکار است.

بزرگیان افزود: بحث دورکاری ابتدا براثر بحرانی که در هوای تهران به وجود آمده بود و با یک بخشنامه مقرر شد، تا 50 درصد کارها به شکل دورکاری انجام شود، اما در شرایط غیر بحرانی به وسیله استعداد سازمان‌ها مشاغل دورکاری شناسایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو